Kérem várjon.
Műhelyünk 2019.04.20-án, most szombaton zárva tart

Türelmüket és megértésüket köszönjük!
AKCIÓS TÉLI GUMIK
bridgestone gumi


A Bridgestone alapítója Shojiro Ishibashi az 1900-as évek elején mindössze 17 évesen átvette szülei vállalkozását Kurumeban. Egy japán hagyományos lábviselet, a Tabi gyártására fókuszált először. Shojiro látta a jövőt a japán gépjárműiparban, ezért 190-ban elkezdett gumiabroncsokat is gyártani. Nagyjából egy évvel az első abroncs legyártása után Shojiro Ishibashi megalapította a Bridgestone Tire Co. Ltd-t külön a vállalat Tabikat gyártó részétől. A cég a saját alapítójának vezetéknevéről kapta a nevét (Az isi japánul követ *stone* jelent, a basi pedig hidat *bridge*. A jobb hangzás kedvéért felcserélte a két szót a cég nevében).



Az akkor újonnan megalapított Kurumei gyárban 1934-ben indult be a gumiabroncsgyártás. Egy évvel később a golflabdák gyártásába is belekezdtek, ami a mai napig a cég egy igen sikeres terméke. Shojiro 1937-ben Tokióba tette át a cég székhelyét, az egyre inkább növekvő fővárosi igények miatt. Az új székhelyen számos új gyártmánnyal bővítették kínálatukat, mint például a szintetikus gumi és az ékszíj. A második világháboró végéhez közeledve, 1945-ben a Tokiói székházat elveszítette a vállalat egy bombázás következményeképpen, így az összes külföldi profitnak oda lett. A Jokohamában működő gyár épen maradt, ezért a gyártás nem állt le, csak jelentős mértékben lelassult. Hogy a vállalat szerencsesorozata folytatódjon a háború vége után a munkások 46 napig sztrájkoltak, de a gyártás így sem állt le. A háború vége után a Bridgestone motorokat is kezdett gyártani, ezen a téren viszont óriási riválisai voltak, mint például a Yamaha és a Suzuki. Az 1950-es években újra felépítették Tokiói központjukat, és megalapították első gumiabroncsgyártó leányvállalatukat. A vállalat rohamos növekedésnek indult, 1951-ben elsőként kezdte el árusítani japánban a műselyem kábelt, és 1953-ban Japán legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalata lett. A Bridgestone 1959-ben már nejlon gumikat is dobott a piacra, amiknek a gyártására egy évvel később külön gyárat is építettek. A vállalat a mottóját a hatvanas évek óta használja, ami „Kiváló minőségű termékekkel szolgálni a társadalmat”. Japánban először fejlesztették ki 1962-ben az acél radiál gumiabroncsot buszokhoz és teherautókhoz, majd 1964-ben a radiál gumiabroncsokat személyautókhoz is piacra dobták. Még japán elsőszámú kerékpárgyártója is a Bridgestone volt. 1965-ben a Bridgestone a japán szigeteken túlra is erjeszkedett, a háború óta először, amikor Malajziában megnyitott egy gyárat. A terjeszkedést tovább folytatták 1967-ben mikor Amerikában egy marketing leányvállalatot alapítottak, és 1969-ben Thaiföldön is megkezdték a gyártást. Deming díjat nyert a vállalat 1968-ban kitűnő minőség ellenőrzési módszerének köszönhetően. 1972-ben Európába is terjeszkedtek. A vállalat alapítója Shojiro Ishibashi elhunyt 1976-ban.

A cég 1979-ben kezdte árusítani a személyautókra az alufelnit, és új módot fejlesztett ki a használt gumiabroncsok újrahasznosítására. A vállalat a 80-as éves elején ünnepelhette ötvenedik születésnapját, és a nagy ünneplés után 1982-ben japánban az első téli gumit is elkezdték értékesíteni. A legnagyobb újítás a 80-as években viszont az volt a Bridgestone számára, hogy 1988-ban felvásárolta a teljes Firestone vállalatot az USA-ban. A Formula-1 világába 1997-ben betörtek a Bridgestone gumik, és rögtön az első szezonvan négy dobogós autón is Bridgestone gumi volt, és az 1998-as következő szezonban a világbajnok autóján is Bridgestone abroncsok voltak. 2005 júniusában Olaszországban felépítették Európa legmodernebb tesztpályáját.

Röviden összefoglalva, a Bridgestone a történelme során számos óriási előretörést hajtott végre, és az se utolsó szempont, hogy nagyon sok mindenben ők voltak az elsők is, főként Japánban. A Bridgestone jó stratégiájának, és elhivatottságának köszönheti, hogy joggal a világ legelső és legnagyobb gumiabroncsgyártója.