Kérem várjon.
AKCIÓS TÉLI GUMIK
michelin gumi


Egy nap 1889-ben a franciaországi Clermont-Ferrandban a Michelin testvérek, Éduard és André Michelin gumi gyárába betévedt egy kerékpáros aki javítást kért a kerékpárjának gumiabroncsára. Az abroncs hozzá volt ragasztva a karimához, és több mint három órájukba telt leszedni róla, és megjavítani, és utána egész éjjel száradni hagyták. Másnap Éduard Michelin kivitte a megjavított kerékpárt a gyár udvarára egy tesztmenetre. Mindössze néhány száz méter után a gumi megbukott a próbán, ismét javításra szorult. A sikertelen próbálkozás ellenére a Michelin testvérek nem adták fel. Tovább vitték az ötletet, és megpróbálták megcsinálni a saját abroncsukat, egy olyan fajtát amit már nem kellett a karimához ragasztani. Így hát 1889. május 28-án létrejött a Michelin vállalat, és 1991-ben kiadták az első leszerelhető pneumatikus abroncsukat, amivel Charles Terront megnyerte a világ első hosszú távú kerékpárversenyét, a Paris-Brest-Paris-t.

A vállalat méltán híres logója a Michelin figura az 1890-es években született meg. A Lyon-i Colonial kiállításon a testvérpárnak feltűnt egy gumirakás, ami nagyon hasonlított egy kéz nélküli emberre. Négy évvel ezután André megismerkedett egy Francia karikaturistával Marius Rossillon-al, közismertebb nevén O’Galop-al, aki mutatott neki egy képet amit egy munichi főzdének készített, bár elutasítottak. A képen egy fejedelmi alak volt, ami egy hatalmas korsó sört tartott fel, és Horace-t idézte „Nunc est bibendum”. André-t rögtön megfogta a kép, és megkérte O’Galop-ot hogy rajzolja át a figurát, úgy, hogy a teste gumiabroncsokból álljon, így megálmodva, és később a karikaturista által létrehozva, Bibendumot, a Michelin figurát, akit először egy 1898-as poszteren mutattak be a világnak, és azóta óriási hírnévnek örvend. A ma ismert kinézetét 1998-ban, a századik születésnapján vette fel.
Az 1930-as években a Michelinnek már hatalmas gumiültetvényei voltak Vietnámban. Az ezeken az ültetvényeken uralkodó körülmények vezettek az 1930. február negyedikén megtörténő Phu Rieng Do munkásmozgalomhoz. Ugyan ebben az évtizedben, 1934-ben a vállalat piacra dobta az első defekttűrő gumiabroncsát. A második világháború utáni első évben, 1946-ban a Michelin létrehozott egy fajta gumit, amivel beírta magát az abroncstörténelembe. Ezek voltak a radiál abroncsok, amik óriási hasznot hoztak a vállalatnak, és a piacon „X” gumi néven értékesítették őket. Ezeket először az elsőkerekes Citroën Traction Avant-ra és a Citroën 2CV –re tervezték (A Michelin az 1930-as években felvásárolta az akkor csődbe ment Citroën-t). A vállalat 1968-ban nyitott egy eladási irodát az Egyesült Államokban, és radiál abroncsaik hamar nagy népszerűségre tettek szert, és 1970-ben az első amerikai gyárilag radiál abroncsos autó is elkészült, ami a Lincoln Continental Mark III volt. Az akkor nemrégiben egyesült B.F.Goodrich Company és az Uniroyal Inc. abroncs és gumigyártó részeit 1989-ben vásárolták meg, ezáltal megszerezve azokat a gyárakat, amelyeik az amerikai űrprogramnak gyártottak gumikat. A Magyar Taurus vállalat kilencven százalékát 1996-ban vásárolta meg a Michelin a Kormoran, egy Lengyel márka nagy részét is a vállalat kezeli. 2008 szeptemberétől fogva a Michelin ismét a világ legnagyobb abroncsgyártója lett, miután két évet töltött a második helyen a Bridgestone mögött.

A Michelinnek nagy mértékben van versenytörténelme is. A Formula 1-es pályafutásukat 1977-ben kezdték meg, amikor is bevitték a Formula 1 világába a radiál abroncsokat és meg is nyerték a Formula One Drivers’ Championship-et még 1984 előtt, amikor is kiszálltak a Formula 1-ből egy időre. A Michelin 2001-ben tért vissza, ami után nem sokkal már a versenyen résztvevő csapatok túlnyomó részének szolgáltatta az abroncsokat. A Michelinnek igen kemény kapcsolata volt az FIA-val, a sport irányító testületével már nagyjából 2003 óta. Ez a vita sorozat 2005-ben érte el a top pontot, amikor is a Michelin ennek következtében bejelentette, hogy 2006 után nem fog részt venni a Formula 1 versenyeken. De a Michelinnek így sem kellett aggódnia, hogy esetleg megromlana a hírneve a versenyzés világában, hiszen nem csak a Formula 1-nek szállítottak abroncsokat. Többek között több rally versenyen induló csapatnak és a Le Mans csapatok legnagyobb részének biztosítottak megfelelő abroncsokat a versenykörülményekhez. És nem csak autóversenyek terén van jelen a Michelin. 1972-től a MotoGP egyik legnagyobb beszállítója volt 2008-ig amikor is néhány hiba miatt csökkent a népszerűsége a márkának a versenyzők között, és a 2009-es szériában már nem kívánt részt venni. A Michelin a MotoGP-ben 36 év alatt 360 győzelmet zsebelt be, és 2016-ban visszatért a motorversenyek világába, miután 2015 végén a Bridgestone kivonulása után a MotoGP-ből.

A Michelin minden földrészen jelen van, és ezeken belül is több mint 170 országban. Jogosan hívják a világ legjobb abroncsgyártójának, az abroncsok jó minősége és kiváló tapadása miatt. Habár a Michelin abroncsoknak megvan az áruk, megéri beléjük fektetni, hiszen utána biztosak lehetünk abban, hogy jó néhány évig nem kell új gumikra költenünk.